Met budgetten krijg je grip op de financiële planning. Met onze budgettool kunnen accountants en clienten samen budgetten opstellen en beheren. 


Invullen budget

Er zijn verschillende manieren om je budget te vullen met data.  


  1. Maak een kopie: Als je al eerder een budget hebt gemaakt, kun je deze kopiëren en als basis voor een nieuw budget. Je kunt deze optie vinden door op de drie puntjes in de lijstweergave te klikken. (Zie het voorbeeld hieronder)

2. Handmatig invullen: Je kunt je budget invullen door waardes in de velden bij de verschillende grootboekrekeningen of rubrieken te plaatsen.

 

Tools voor invullen

Je kunt bij het invullen van de budgetten gebruik maken van de volgende tools:

1. Je budget vullen op basis van een gemiddelde van de werkelijke cijfers van vorig jaar. 

2. Je budget vullen op basis van een gemiddelde van het budget van vorig jaar

3. Kopieren: Met het groene pijltjes kopieer je een waarde naar alle volgende maanden(zie hieronder)

4. Met het groene ‘=’ icoontje bereken je een waarde op basis van de waarden van onderliggende verdichtingen of grootboekrekeningen.(zie hieronder)

 5. Verwijderen van alle waarden in een rij kan door helemaal aan de rechterkant met je muis in de totaal kolom te gaan staan en op onderstaand icoonje te klikken. 

 

Totaal kolom

Bij het weergeven van budgetten kun je aan de rechterkant bij de kolom ‘Totaal’ verschillende dingen weergeven

Totaal Budget: Budget bij elkaar opgeteld voor het hele jaar

Totaal gerealiseerd: Gerealiseerd bij elkaar opgeteld voor het hele jaar

Totaal gerealiseerd en budget: Gerealiseerd t/m ingestelde maand en daarna budget bij elkaar opgeteld bij het hele jaar

Totaal verschil: Gerealiseerd minus Budget bij elkaar opgeteld voor het hele jaar