Hoe stel ik mijn betalingskenmerk in?

Via ‘Bedrijfsprofiel’ kan het betalingskenmerk ingesteld worden bij ‘Frequentie btw-aangiften’. Dit kan alleen door de intermediair aangepast worden. 


 

Ik krijg een foutmelding dat het betalingskenmerk niet gegenereerd kan worden. Waar ligt dit aan?

Waarschijnlijk is de oorzaak dat de frequentie ingesteld in het bedrijfsprofiel niet overeenkomt met de frequentie in het XBRL-bestand. Door de juiste frequentie in te stellen voor die klant, kan de juiste betalingskenmerk kunnen worden gegenereerd. Bij andere foutmeldingen wordt verzocht contact op te nemen met onze Support afdeling. 


 

Kan mijn klant ook een betalingskenmerk genereren?

Ja, uw klant kan ook een betalingskenmerk genereren in de btw aangifte flow. Echter is de klant niet bevoegd om de frequentie van de btw aangifte aan te passen in het bedrijfsprofiel indien dit nodig is. Dit dient de intermediair aan te passen. 


 

Is een betalingskenmerk genereren in de flow verplicht?

Nee, een betalingskenmerk genereren is niet verplicht.